Urban Decay x Gwen Stefani - Eyeshadow Palette

Toen ik voor het eerst hoorde dat Urban Decay een samenwerking zou aangaan met Gwen Stefani was ik meteen enthousiast! Ik denk dat iedereen de zangeres van No Doubt wel kent en dat iedereen even enthousiast is als ik. Deze palette ligt sinds deze maand in de winkel. 

Sinds kort kan je Urban Decay bij Ici Paris kopen, zowel in België als in Nederland. Let wel op want niet elke Ici Paris heeft deze in de winkel! Enkel de grotere winkels. Een lijst kan je vinden online.

Heb je er geen bij jou in de buurt? Niet getreurd, want je kan ze ook online bestellen! Laten we deze prachtige palette even van dichterbij bekijken...

Wanneer je de kartonnen verpakking ziet, weet je dat het al een prachtig palette zal worden als deze er al leuk uitziet. De verpakking is goud en wit. Echt een mooie combo.


Ook de palette zelf is erg mooi. Ik vroeg mezelf eerst af waarom ze deze voorkant had gekozen, maar toen ik dit interview van haar zag, deed ze haar verhaal. Wanneer je de video bekijkt legt ze alles uit waarom ze welke kleuren enzo heeft gekozen. Ben je benieuwd? Dan kan je deze hier bekijken.


De palette is gemaakt van erg stevige kunststof en is prachtig tot in elk detail. Hier is zeker en vast over nagedacht.


Naast de palette krijg je in de kartonnen verpakking ook nog een staaltje met 4 verschillende kleuren lipstick die ook Gwen heeft ontworpen. Leuk!


Wanneer ik de palette openmaak gaat mijn aandacht meteen naar de mooie kleuren, maar ook naar dit detail. In de rechtste onderhoek staat er 'Magic's in the make-up' in de grote spiegel verwerkt die in de palette zit. Zoals ik al zei, afgewerkt tot in de puntjes!


De palette bevat in totaal 15 verschillende oogschaduwkleuren, allemaal zelf door de artieste gekozen. Opvallend genoeg zit er ,in tegenstelling tot de Naked palettes, deze keer geen kwast in deze palette. Heel erg vind ik dit niet, want ik gebruik toch liever mijn eigen kwasten.

In deze palette zitten er veel neutrale kleuren, maar het verschil zit hem in de finishes. De ene zijn mat, hebben een subtiele glans of bevatten juist shimmer. Er is heel goed over nagedacht.

Er zitten veel matte kleuren in en erg veel lichte tinten. Heel erg handig als je wilt highlighten.


De kleurtjes hebben ook namen. Ik zet ze onder de foto even allemaal op een rijtje!

Rij 1: Blonde/ Bathwater/ Skimp/ Steady/ Punk
Rij 2: Baby/ Anaheim/ Stark/ Zone/ Serious
Rij 3: Pop/ Harajuku/ Danger/ 1987/ Blackout

De kleur Blonde (aangezien ze blond is) is een licht, glanzende koele highlighter. Daarnaast hebben we de kleur Bathwater (geïnspireerd op een liedje van No doubt), een glanzende warme highlighter.

De kleur Skimp (deze bestond al maar vindt Gwen leuk) is een zeer dekkende koele en licht glanzende highlighter). De vierde kleur bovenaan is Steady (album van No doubt heet Rock Steady) is een glanzende huidskleur. De laatste kleur van de eerste rij heet Punk (Muziekgenre van Gwen) is een erg donkere matte bruine kleur, super goed gepigmenteerd!

Blonde/ Bathwater/ Skimp/ Steady/ Punk

De tweede rij bevat als eerste kleur Baby (verwijst naar Gwen haar modelijn L.A.M.B) deze kleur heeft een koele, metallic lichtroze kleur. De kleur Anaheim (waar Gwen opgroeide) is een matte, lichtbruine kleur. Stark (ook een vaste kleur die ze graag ziet), heeft een matte huidskleur. De kleur Zone (verwijst naar haar nummer Danger Zone) is een koele, matte lichtbruine kleur. De laatste kleur op de tweede rij is Serious (nummer van Gwen), een donkergrijze kleur met lichte, zilveren glitters).

Baby/ Anaheim/ Stark/ Zone/ Serious 

Op de laatste rij vinden we de fellere kleuren. De eerste kleur is Pop (muziekgenre van Gwen) een lichtroze, metallic kleurtje. Harajuku (chinese stijl waar Gwen dol op is), is een lichtroze kleur met shimmer. De opvallendste kleur is deze Danger, een prachtige blauwe tint met zilveren glitter.
1987 (oprichtingsjaar van No Doubt) is een metallic gele kleur die meer naar goud neigt. De laatste kleur uit deze derde rij is Blackout (bestaande kleur die ze mooi vindt), een erg gepigmenteerde matzwarte kleur.

Pop/ Harajuku/ Danger/ 1987/ Blackout

Alle kleuren zijn geweldig goed gepigmenteerd, vooral de matte kleuren! En dat zonder fallout! De textuur van deze oogschaduws is zijdezacht en brengen heel erg makkelijk aan. Ook blenden ze erg mooi in elkaar.

Je kan zowel neutrale looks als wat donkerdere looks met deze palette maken, al mochten er van mij wat meer tussenkleurtjes inzitten ipv een heleboel lichte kleuren. Niet echt spannend qua kleurkeuze, maar wel een leuke hebbeding!

Deze palette is te koop voor €52! Te koop bij Ici Paris XL (zie begintekst) 

xx Kimberley

Reacties

Unknown zei…
Ik heb deze palette ook weten te bemachtigen en ik ben er zo blij mee!
X

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)