Real Techniques - Bold Metals kwasten

Toen ik voor het eerst de kwasten van Real Techniques probeerde, was ik meteen onder de indruk. Sindsdien gebruik ik een aantal kwasten elke keer opnieuw en zijn ze niet meer uit mijn make-up routine weg te denken. Voor wie dit merk niet kent, deze kwasten zijn ontworpen door Nic & Sam Chapman (Pixiwoo op You Tube)

Wanneer dit merk een nieuwe reeks lanceerde, de Bold metals kwasten genaamd, wou ik deze meteen bestellen. Deze nieuwe lijn beloofd nog zachtere en betere kwasten! Jammer genoeg sloeg de prijs wat tegen want de kwasten die ik wou, kostten €34 per stuk online. Ik wou nog even wachten tot de prijs zou zakken.


Wanneer ik deze kwasten bij drogisterij Di in de rekken zag hangen dit weekend, kon ik het niet laten en heb ik er 2 gekocht. Wat ik jammer genoeg te laat heb gezien is dat ik voor deze kwasten €39 per stuk heb betaald. Wat duurder, maar mocht ik ze online hebben gekocht moest ik er zowieso ook nog verzendkosten voor betalen.

De kwasten die ik kocht zijn de 100 Arched Powder en de 301 Flat Contour. De totale collectie kwasten bestaat uit 7 verschillende kwasten.

2x Base (Goud)
3x Eyes (Zilver)
2x Finish (Rosé Goud)

De prijzen van deze kwasten liggen hoger dan de gewone kwasten omdat dit ook de 'Premium' lijn is.

Elke kwast is afzonderlijk verpakt en komt in een heel erg stevige, harde plastic verpakking zodat er niks kan vervormd worden bij transport.


Wanneer ik de kwasten uit de verpakking haal zie je pas hoe mooi ze zijn. De handgrepen van de kwasten lopen op een punt uit en zijn daardoor handiger om vast te nemen en dit voorkomt ook dat de kwasten niet wegrollen als je ze op tafel legt.


De haartjes van deze kwasten zijn synthetisch en heel erg zacht. Nog zachter dan de kwasten uit de vorige lijn...


Net onder de haartjes staat op elke kwast het logo van Real Techniques.


100 Arched Powder Brush

Deze kwast is een grote poederkwast met afgeronde haartjes. Hij ziet er platter uit dan hij eigenlijk is, maar wanneer je hem gebruikt krijgt hij een bollere vorm. De kwast is heel erg zacht, maar neemt je product heel erg goed op. Een perfecte blush kwast! Vooral wanneer je felle kleurtjes moet aanbrengen.


301 Flat Contour Brush

Deze kwast heb ik gekocht met de bedoeling om te contouren, waarvoor hij ook is gemaakt. Deze is perfect om je bronzer aan te brengen. Je kan hem precies aanbrengen en heel goed vervagen. Deze blend perfect het product in de huid. Ook kan je met zijn formaat overal bij en kan je perfect je neus contouren. Zeker een favoriete kwast deze!


Er staan nog een aantal kwastjes op mijn verlanglijst uit deze collectie, die bestel ik een andere keer! Je zal deze zeker nog voorbij zien komen mettertijd! Voorlopig ben ik blij met deze 2 beauty's in mijn collectie erbij!

Wat vinden jullie van deze kwasten en deze lijn? Welke zouden jullie willen proberen?

xx Kimberley

Reacties

Unknown zei…
Wauw twee prachtige kwasten, deze gaan op mijn wishlist :)!
X

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)