Maybelline - The Blushed Nudes Palette

We moesten er een tijdje op wachten, maar nu is hij er eindelijk ook bij ons! Ik heb het over deze Maybelline - The Blushed Nudes palette. De gewone The Nudes palette heeft er nu een zusje bij! 

Over de eerste palette was ik niet zo enthousiast, maar laat ons hopen dat deze wat minder fallout heeft dan de vorige. 

De verpakking is alvast heel mooi. Geef alles een roze of rosé gouden verpakking en ik ben verkocht. Voor de rest valt er niet veel speciaals te zien aan de verpakking. Wat ik wel leuk vind is dat je de kleurtjes kan zien zitten door het doorzichtige venstertje in de verpakking. Zo vindt je snel de kleurtjes terug in je collectie.


De palette heeft geen spiegel, wat een beetje jammer is. Ik heb graag een spiegel in mijn palette wanneer ik op reis ga of onderweg er eentje nodig heb. Wat je er wel bij krijgt is een kwastje met aan de ene kant een spons applicator en aan de andere kant een klein oogschaduw kwastje. Zulke kwastjes gebruik ik nooit en smijt ik regelrecht in de vuilnisbak. Ze vallen er toch constant uit en wanneer ik ze niet gebruik heb ik ze liever dan ook niet in de weg liggen.


De palette telt in totaal 12 verschillende oogschaduwkleurtjes met een mooie diversiteit aan kleuren zoals roze, mauve en grijs/bruin tinten. Er zitten ook zowel lichte als donkere kleuren in waarmee je heel wat diverse looks kan mee maken. Er zit maar 1 matte kleur in de palette, de rest zijn allemaal shimmer kleuren.



De bovenste rij bevat de meeste lichte kleuren. De kleurtjes in de palette zijn vrij goed gepigmenteerd, ook de lichte kleuren, maar ze bevatten jammer genoeg ook veel fallout waar ik voor vreesde! Tik dus je kwast goed af vooraleer je ze op je ogen aanbrengt.

Wat ik ook een beetje 'storend' vindt aan deze palette is dat alle kleurtjes in de palette erg dicht op elkaar liggen. Wanneer je fallout krijgt door je kwast in de kleur te wrijven, komt de fallout snel in de andere kleurtjes terecht en dan gaan de oogschaduw kleurtjes mengen en wordt het een vuil boeltje.

Ik zou anders de namen erbij zetten, maar de kleurtjes hebben geen namen. Ik zet ze hieronder even per rij.

Bovenste rij


Onderste rij


De oogschaduwkleuren zijn heel zacht van textuur en zijn goed gepigmenteerd, maar hebben dus jammer genoeg veel fallout. Vooral de lichte kleuren. Voor de rest zijn ze goed om mee te werken als je goed je kwast aftikt bij het aanbrengen en druk niet te hard met je kwast in de kleurtjes! Anders krijg je er nog meer last van!

Deze palette kost €15,99 en is zeker leuk. Maar voor die prijs en kwaliteit heb ik al veel betere palletjes gezien zoals die van Sleek voor maar €9,99 en zonder fallout! De prijs van deze palette zou zeker lager mogen liggen!

Wat vinden jullie?

xx Kimberley


Reacties

Jouvence zei…
Wat een prachtig palette ♥ Hij is hier in Nederland helaas nog niet te koop xx
Ja idd! Kom net terug hier van Kruidvat in België, hier ligt ie ook nog niet! Enkel in de Di in België! xx

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)