Essence - LE 'Winter? Wonderfull!' - Shoplog + Review

Ook Essence heeft weer plaatsgemaakt in hun schappen voor de nieuwe LE collectie van januari! Deze collectie heet 'Winter?Wonderfull!' en voor mij persoonlijk was deze collectie niet zo heel speciaal. Ik kocht 2 productjes uit deze collectie. Ik wou ook nog de tint & oil producten aanschaffen maar deze waren jammer genoeg al uitverkocht!

Eén van de producten die ik wel kocht is dit oogschaduwpalletje met de naam 01 All ice on me en is meteen ook het enige palletje in deze collectie. 


Het doosje is van stevig plastic en heeft een witte kleur. Op de voorzijde van het doosje staat er een grote afbeelding met allemaal sneeuwvlokjes, wel mooi gedaan. Het palletje heeft een doorzichtig dekseltje zodat je de kleurtjes goed kan zien zitten. 


Het valt mij op dat het doosje groter is dan de normale oogschaduw doosjes en ook de pans zelf zijn groter. Het palletje heeft zowel lichte als donkere tinten en is dus ideaal om overal mee te nemen. Wat mij verbaasd is dat ze bij dit palletje geen kwastje of applicator hebben gestoken, wat voor mij absoluut niet erg is want ik gebruik deze toch nooit. Normaal gezien zie je altijd zo een soort kwastje bij budgetpalletjes. Het palletje heeft ook geen spiegeltje zoals sommige doosjes.


De textuur van deze oogschaduwkleurtjes is heel erg zacht en romig en het verbaasd mij dan ook dat de oogschaduwkleurtjes geen fallout hebben. De kleurtjes zijn best goed gepigmenteerd, alleen vallen de lichte kleurtjes snel weg wanneer je ze aanbrengt, daardoor lijken de eerste drie kleuren erg op elkaar. Van het derde kleur zie je bijna niks meer! Wanneer je deze op je ogen aanbrengt, zie ik dan ook geen verschil. Ik had er natuurlijk ook niet erg veel van verwacht moet ik eerlijk zeggen.


De donkerdere kleuren zijn wel wat meer gepigmenteerder en zien er goed uit. Deze brengen ook heel makkelijk aan.




Een speciaal palletje vind ik het niet echt. Het was leuk om eens te proberen, maar ik zou het niet per sé aanraden om te halen. Dit oogschaduwpalletje kost €3,89 wat veel te duur is voor een palletje waarvan de kleuren niet opvallen!

Het tweede en laatste product dat ik kocht is deze blush uit de collectie. Deze heet 01 Winter Kissed Cheeks en is ook de enige blush in deze collectie.


Ook de verpakking van deze blush is van harde plastic en is redelijk stevig. Heb je liever blushes in een grote palette? Dan kan je deze makkelijk uit de plastic halen en in een Z-palette steken. Dit heb ik met de meeste van mijn losse blushes gedaan.


Deze blush heeft ook een sterrenpatroontje met daarin een sneeuwvlok. Heel erg mooi. De blush bestaat uit drie verschillende tinten; een nude kleur, een perzikkleur en een mooie roze kleur.


Wanneer ik ze alle drie door elkaar wrijf met mijn vinger kom ik tot volgend resultaat, een erg mooie roze kleur. Op de foto zie je het misschien niet goed, maar de blush bevat ook een subtiele gouden shimmer die een heel erg mooie glans geeft in het licht.


De blush is heel erg zacht van textuur en heeft een erg goede pigmentatie, zeker voor een budget blush! Jammer genoeg heeft deze blush door de zachte textuur erg veel fallout wanneer je deze met je kwast probeert op te nemen. Zorg er dus voor dat je je kwast niet te hard in het product duwt en dat je je kwast zeker goed aftikt vooraleer op je gezicht aan te brengen!


Je ziet het op de foto misschien niet zo goed, maar deze blush geeft een mooie natuurlijke roze kleur aan je wangen! Ik ben erg tevreden met dit product ondanks de fallout!

Deze blush kost €2,99! Leuke prijs!

Dit waren de producten die ik heb gekocht. Jammer dat de tint & oil producten uitverkocht waren! Wat vinden jullie van deze producten? Ze zijn nu te koop bij Kruidvat in België en Nederland en bij Trekpleister in Nederland!

Haast je want dit is een Limited Collection! Ze zijn dus beperkt.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)