Freedom - Innocent collection Eyeshadow Palette

Vandaag heb ik weer een leuke palette om aan jullie te tonen. Deze keer een grote oogschaduw palette van het nieuwe merk Freedom. Freedom is meer gericht op de make-up artiesten en mensen die make-up serieus nemen. Het is een merk van hetzelfde team van Make-up Revolution. Deze heet de Pro 32 Eye collection Innocent collection. Een oogschaduw palette met 32 verschillende kleurtjes dus. 

De verpakking van de palette heeft niks speciaals. Aan de buitenkant een simpele, witte kartonnen verpakking met het logo in zwart opschrift.


Aan de achterkant van de kartonnen verpakking staan alle kleurtjes afgebeeld zoals ze in de palette ook zitten. Wel een leuk detail en erg handig wanneer je je producten in de verpakking wil bewaren. Zo kan je snel zien welke kleurtjes er allemaal beschikbaar zijn. Van mij mag elk merk dit wel nadoen!


Wanneer ik de palette uit de verpakking haal zie ik meteen dit plastic die helemaal rondom rond de palette zit gewikkeld. Een groot pluspunt dit, want het product zit goed ingepakt en beschermd tegen krassen.


Wanneer ik de plastic verwijder, zie je deze glanzende zwarte verpakking tevoorschijn komen. Jammer genoeg zal het plastic van daarnet niet veel meer uitmaken binnenkort, want deze verpakkingen zitten heel snel onder de krassen en lang zal het niet meer duren dat deze er ook niet mooi meer uit zal zien.

Ook de verpakking van de palette zelf is simpel met de merknaam in het wit. Net hetzelfde als de Make-up Revolution palettes. Het merk Freedom is zelfs ook ontwikkeld door hetzelfde team van Make-up Revolution, dus het zal daar wel wat mee te maken hebben.


Maar goed, genoeg over de verpakking. Laten we de binnenkant van deze palette even bekijken...

Bovenop de kleurtjes ligt er een plastic folie met daarop alle namen van de oogschaduwkleuren. Wat mij heel erg verbaasd is dat ze dit hebben gedaan. Meestal hebben de kleuren van wat grotere palettes geen namen omdat het teveel kleurtjes zijn.


Mochten jullie op de foto hierboven de kleurtjes niet goed kunnen lezen, ik zet ze even hieronder er nog even bij per rij.

Rij 1: Veil/ Fairness/ Angelic/ Decent/ Goodwill/ Blonde/ Paperlite/ Honest
Rij 2: Rising/ Cause/ Simplicity/ Vague/ Justice/ Take Me/ Guilt/ Overlook
Rij 3: Truth/ Make Me/ Rule out/ Disguise/ Innocent/ Wise/ Forget/ Pursuit
Rij 4: New Rule/ Naïve/ New Dawn/ Time/ Blame/ Honour/ Legit/ Virtue

Er zitten in de palette in totaal zowel matte kleuren als lichte shimmer kleuren en metallic kleuren. Ook zit er één erg glitterende zwarte kleur (Guilt) in de palette.

Wanneer ik de kleurtjes begon te swatchen kwam ik er achter dat deze 'hoog gepigmenteerde' kleurtjes (volgens de webshop), niet zo gepigmenteerd zijn jammer genoeg. Wanneer ik de kleurtjes op mijn arm swatch (zie hieronder) zien ze er goed gepigmenteerd uit, maar wanneer ik ze op mijn oogleden wou testen valt de pigmentatie en kleur zo weg. Heel erg jammer dit! Het is nochtans een erg mooie palette. 


Je kan er nog wel een paar mooie looks mee maken, maar verwacht zeker geen hoge pigmentatie. Dan vind ik de Sleek, i-divine palettes heel wat gepigmenteerder en dat voor dezelfde prijs! Je kan deze palette vinden op de webshop Boozyshop voor €9,99.

xx Kimberley

Reacties

Unknown zei…
Wat jammer dat het pigment tegenvalt ;)
X

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)