Essence - LE "Happy girls are pretty" haul + reviews

Waneer ik vorige week nog eens bij Kruidvat ging kijken of er toevallig al nieuwe collecties van Essence en Catrice in de schappen lagen, had ik geluk! Ik zag daar de nieuwe LE collectie 'Happy girls are pretty' van Essence in de schappen liggen. 

Ik denk dat deze collectie in Nederland al een tijdje terug is uitgekomen, maar in België is dit nu pas het geval. Ik kocht een aantal producten van deze collectie waar ik super blij mee ben want deze schattige collectie stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Laten we meteen kijken hoe ze eruit zien...

Eerst en vooral kocht ik deze prachtige blush. Deze heet 01 You sweeten my day! De verpakking van de producten is simpel en doorzichtig met de naam van de collectie in witte letters erop gedrukt, maar de binnenkant van het doosje is té mooi!


Wanneer ik het dekseltje opendoe zie je dit...


Een mooi lichtroze reliëf met in het midden een groot, oudroze hart in het midden. Ik vind het altijd zonde om zulke mooie producten te swatchen en ze zo te 'verpesten' terwijl ze wel bedoeld zijn om te gebruiken! Heeft iemand dit ook? :)


Wanneer ik beide kleurtjes samen swatch op mijn arm is dit het resultaat... Een heel erg mooie roze kleur met een mooie glans. De kleur van het hart zorgt voor de meeste pigmentatie, de lichtste kleur zorgt voor de mooie, licht gouden glans.


Hieronder zie je een foto waarop ik enkel de blush draag. En vooraleer er comments komen over mijn wenkbrauwen... ik laat ze uitgroeien, verder draag ik geen make-up. Zoals je ziet geeft de blush een subtiele mooie gouden glans. Als je wil hoef je geen extra highlighter meer toe te voegen.

Hoe hard ik het product swatch met mijn vingers, ik krijg geen fallout te zien. Als ik het met een kwast probeer aan te brengen is het een ander verhaal. Dan brokkelt de blush wel lichtjes, dus let op dat je niet te hard met je kwast in het product duwt.


Deze blush kost €2,99! Leuk prijsje.

De productjes waar ik het meeste blij mee ben zijn deze 2 oogschaduwpalletjes. Deze heten 01 Happiness is ... seeing your smile en 02 Happiness is ... following your heart.


Het ene palletje bevat heel erg lichte tinten terwijl het andere wat meer donkere kleurtjes bevat. Beiden heel erg mooi. Elk palletje heeft dezelfde doorzichtige verpakking, maar ik moet wel zeggen, ondanks het plastic doosjes zijn, deze erg stevig aanvoelen, wat zeker een pluspunt is! En het mooiste aan deze palletjes is de binnenkant! Hoe leuk zijn de patroontjes?


Beide palletjes bevatten elk 5 oogschaduwkleurtjes. Zowel de matte als de metallic kleurtjes zijn mooi gepigmenteerd, zeker voor een merk als Essence. In het verleden heb ik al meerdere palletjes gebruikt van budgetmerken en de kwaliteit viel steeds tegen. Bij deze is het zeker niet het geval.

Let wel op dat je niet te hard in de oogschaduw drukt met een kwast, want deze kleurtjes kunnen een lichte fallout geven. Dit komt mede doordat ze een een heel erg zachte textuur hebben. De donkere kleurtjes zijn iets meer gepigmenteerd dan de lichte kleurtjes, maar er valt goed mee te werken.

01 Happiness is ... seeing your smile



02 Happiness is ... following your heart



Deze doosjes kosten €3,59 per stuk.

De laatste productjes die ik kocht die in de collectie zitten zijn deze sheer lipbalms. Deze hebben de namen 01 Pretty You! en 02 Live, Laugh, Love and repeat.


Voor Sheer lipbalms te zijn, zijn deze best goed gepigmenteerd. Ze zijn heel zacht van textuur en glijden als het ware op je lippen. Soms een beetje te veel, want je zit al snel buiten de lijntjes.

Het fijnste aan deze producten is de fijne punt die ze hebben, zo kan je veel makkelijker in de hoekjes werken en zo breng je ze ook sneller aan. Fijn voor als je haast hebt of je je onderweg even snel wil opfrissen met een kleurtje.

01 Pretty You!

De eerste kleur is een mooie berry kleur. Een erg mooi herfsttintje.






02 Live, Laugh, Love and repeat

De tweede kleur is een lief zachtroze kleurtje. Een prima kleurtje voor in je tas te hebben.





Deze sheer lipbalms kosten €2,39 per stuk.

Dit waren alle productjes uit deze collectie! Haast jullie snel naar Kruidvat want op=op! Welke is jouw favoriet?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)