Catrice - LE Travel de Luxe - Shoplog

Ik was verbaasd toen ik deze limited editie van Catrice in de schappen zag liggen bij Kruidvat, want ik wist niet eens dat deze collectie uit zou komen. Ik heb het over de LE Travel de Luxe, een collectie met allemaal handige reisproducten. Ik las ook namelijk net dat deze enkel in België verkrijgbaar zijn en niet in Nederland! 

Welke producten allemaal beschikbaar zijn in deze collectie, zien jullie hieronder op de afbeelding. Jammer genoeg waren de meeste producten al uitverkocht. Het enige wat nog aanwezig was waren de lakjes, de make-up tas en de make-up palette. 

Aangezien ik geen make-up tasjes meer nodig heb en ik al een heleboel lakjes heb, heb ik daarvan niks gekocht, behalve de witte nagellak. Ik was hier al een tijdje naar op zoek en had er nog geen in mijn collectie. Ik zie overal meiden met witte nagellak en kon nog nergens geen goede vinden. Daarom besloot ik die mee te nemen naar huis. Ook kocht ik de make-up palette. Ook niet nodig, want ik heb er al een heleboel, maar kon het toch niet weerstaan. De andere productjes waren uitverkocht.


Maar laten we beginnen met de palette die ik kocht. Een specifieke naam heeft deze palette niet. Meestal geeft Catrice aan hun producten ook nog eens een naam, maar bij deze is dit niet het geval.

De verpakking is prettig om naar te kijken en is mooi versierd met een gekleurd, golvend patroon. Het doosje heeft een magnetische sluiting aan de zijkant zodat er niks kan uitvallen. Als je op reis gaat kunnen je spullen namelijk snel dooreen gehaald worden.




Wanneer we het doosje open maken zien we een aantal verschillende productjes tevoorschijn komen. In het doosje zitten namelijk een bronzer, highlighter, blush, twee oogschaduwkleurtjes en ook nog een zwart oogpotlood en een highlighter pen. Je hoeft dus enkel nog je kwasten mee te nemen en je kan een volledige look maken hiermee! Maar zijn de productjes ook goed van kwaliteit? Dat gaan we meteen uittesten...

Ook jammer dat er geen spiegel in de verpakking zit verwerkt, want dat is nou iets wat ik altijd vergeet onderweg. Dit zou wel handig geweest zijn...


Laten we beginnen met de highlighter en blush. De blush die in dit doosje komt is mat, de highlighter heeft dan weer een mooie metallic glans. Beide producten zijn heel zacht qua textuur en zijn op het eerste zicht goed gepigmenteerd.

De blush heeft wat minder pigment dan de highlighter, maar dit komt doordat het een matte blush is. De producten hebben geen namen, wat een beetje jammer is. De blush heeft een mooie koraalroze kleur en past perfect bij meiden met een lichte huidskleur. De blush is al geslaagd! De highlighter kan je ook perfect gebruiken als oogschaduwkleur, alsook de blush! Je kan zelf beslissen wat je waarvoor gebruikt. Dit is net het leuke aan deze palette, je hebt alles bij de hand.


Zo zien de kleuren eruit geswatched...


Het enige nadeel aan deze productjes? Ze hebben fallout! Van zodra je de producten met een kwast wil opnemen begint het product te korrelen en zit het binnen de kortste keren overal. Hou daar dus rekening mee en probeer niet te hard met je kwast in het product te duwen.



Maar wanneer je de productjes éénmaal hebt aangebracht op je huid, zien ze er best mooi uit! Vooral die highlighter is prachtig!


Ook zit er een grote matte bronzer in het doosje. Op het eerste zicht ziet hij er wat donker uit.


Maar wanneer je hem eenmaal swatched is hij lichter van kleur, maar heeft zo een erge oranje ondertoon dat het niet mooi staat op een lichte huid.


Aangebracht op mijn gezicht kan je duidelijk die oranje gloed zien. Jammer! Wel kan ik hem lichtjes overal op mijn gezicht aanbrengen om mijn gezicht een beetje een warme gloed en kleur te geven. Als bronzer ga ik hem niet gebruiken.



Naast deze bovenstaande productjes hebben we ook nog 2 oogschaduwkleurtjes in de palette zitten. Een mooie lichtroze kleur en een baby blauwe tint. Beide kleurtjes hebben een metallic glans wanneer je ze swatched. Jammer dat er geen matte kleur in het doosje zit als basis.

De kleurtjes zijn redelijk goed gepigmenteerd voor een budgetmerk, en raar genoeg hebben deze productjes geen fallout! Ze blenden makkelijk uit en je kan ze goed opnemen met je kwast.

Jammer genoeg blijven ze niet zo heel lang op je ogen zitten, want na een aantal uren is de kleur al vervaagt.


Als laatste zitten er in de palette ook 2 kleine potloodjes, hoe schattig! Leuk voor in je tas te stoppen onderweg.


Het zwarte potloodje is een Kajal oogpotlood. Het nude kleurtje is een highlighterpen. Handig om deze bij je te hebben.

De Kajal oogpotlood bevat kleine zilveren glittertjes, wat ik niet zo graag heb bij een zwart oogpotlood. Ook oogt de kleur meer naar het grijze. Ook glijdt deze niet zo makkelijk op je waterlijn.


De highlighterpen daarentegen glijdt heel soepel over de huid en is ideaal om aan te brengen in je binnenste ooghoeken om je ogen een wat frissere look te geven.

Dit was de palette. Voor wie deze ook graag wil halen, deze kost €7,99, wat op zich best meevalt!

Ook kocht ik uit deze collectie ook nog een nagellakje zoals ik al eerder zei. Deze witte nagellak is ideaal voor deze zomer en is momenteel dé trend op nagelgebied. Dit lakje heet C01 Isle of white en is eens een leuke afwisseling.


Het kwastje is erg fijn om mee te werken. Je kan de nagellak precies aanbrengen. De lak zelf is erg vloeibaar. Niet zoals ik gewend ben van de Catrice lakjes.



Zoals je kan zien breng je bet kleine laagjes per keer aan, want het product is erg vloeibaar en gaat heel snel in je nagelrand zitten! Hieronder zie je wat ik bedoel!



Wanneer je een beetje geoefend hebt en je de lak goed kan aanbrengen, is het echt een leuk lakje!
Er zijn in totaal 4 kleurtjes beschikbaar en deze kosten €2,99 per stuk. Erg betaalbaar!

Deze collectie is te koop bij Kruidvat en ligt nu in de winkels! Deze collectie is enkel in België verkrijgbaar!

Wat vinden jullie van deze productjes? Hebben jullie iets uit deze collectie kunnen scoren?

xx Kimberley


Reacties

Unknown zei…
Ik heb deze Palette ook en ik vind de oogshaduw tegenvallen van pigment :)
X mooi wit lakje!
als je ze swatched zijn ze wel mooi, maar na het aanbrengen op de ogen vervaagt idd de kleur :( x

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)