Catrice - LE Caviar Gauche Shoplog + review

Ik ging deze week bij Kruidvat even rondneuzen of er al nieuwe productjes verkrijgbaar waren en ik had heel veel geluk! De nieuwe LE Caviar Gauche van Catrice lag namelijk nieuw in de schappen! Ik was namelijk de eerste die het schap heb aangeraakt. Dit gebeurd niet snel en ik heb er maar gelukkig gebruik van gemaakt!

Op 2 nagellakjes na heb ik de volledige collectie meegenomen naar huis. De 2 lakjes die ik niet heb gekocht waren te licht van kleur en zouden volgens mij toch niet echt dekkend zijn geweest. Laten we even de productjes van dichterbij bekijken. Voor wie de beschrijving van alle producten wil lezen enz.., kan mijn vorige blogpost met het persbericht over deze collectie hier vinden!

Het eerste product dat ik meenam uit de collectie is deze Gilding eye and face palette. Deze palette bevat een highlighter, een bronzer, 6 oogschaduwkleurtjes en ook nog een dubbelzijdig kwastje en een wit kajal oogpotloodje. Een mooi doosje om naar te kijken.



Het doosje heeft een prachtige verpakking, zeker voor een budgetmerk. Catrice heeft zeker hun best gedaan om iets moois af te leveren. Op de bovenkant staat een mooie gouden bloemenprint.


Aan de voorkant zit er een klein lintje. Dit vergemakkelijkt het openen van het doosje dat trouwens een magnetische sluiting heeft. Heel handig, zo kan er niks uitvallen!


De palette bevat erg mooie en zomerse kleurtjes.



Hieronder zie je de swatches van de highlighter en bronzer. Op het eerste zicht ziet de bronzer er wat donker uit, maar wanneer je hem in de huid inwerkt verlicht hij van kleur. Deze is heel erg geschikt voor meiden met een lichte huidskleur.

De highlighter verlicht ook van kleur wanneer je hem aanbrengt, maar blijft genoeg aanwezig om hem te kunnen zien. Hou je niet van glitter in je highlighter? Dan sla je deze best over, wan hij bevat een fijne gouden glitter.

Zoals je kan zien op de foto's kan je last hebben van fallout, let dus op dat je niet te hard met je kwast in het product duwt.



Dan hebben we ook nog de oogschaduwkleurtjes. 5 kleurtjes zijn wat aan de lichtere kant en we hebben 1 donkerdere kleur om als eyeliner of in de crease te kunnen gebruiken.


Zoals je kan zien zijn de kleurtjes niet echt gepigmenteerd. Ook wanneer je ze op je ogen aanbrengt zal je er niet veel pigment vanaf krijgen en zie je ze nauwelijks. Ook de donkerste kleur is niet zo donker. Jammer want dit zagen er zulke mooie kleurtjes uit!


Ook zaten er nog 2 kleine productjes bij de palette. Als eerste een dubbelzijdig oogschaduw kwastje en een wit kajal oogpotlood.


Aan de ene zijde van het kwastje zit er een gewoon oogschaduwkwastje...



En aan de andere zijde een sponsapplicator...


Het witte oogpotlood kan je gebruiken om je binnenste ooghoeken een frissere look te geven, of gewoon op je waterlijn om je ogen opener te doen lijken.



Het palletje kost €7,99. Jammer genoeg is het voor mij niet echt een kwalitatief product en is het zeker het geld niet waard. De oogschaduwkleuren zijn niet gepigmenteerd en geven fallout. Voor €2 meer heb je al een prachtig palette van Make-up Revolution of Sleek die ongelofelijk goed zijn gepigmenteerd. Deze van Catrice kan ik jullie jammer genoeg niet aanraden.

Het volgende product dat ik kocht, is dit doosje met Blurring powder pearls in de kleur 01 Sweet Secret. Deze poederparels in nude en pasteltinten zijn bedoeld om je gezicht een mooie egale teint te geven, maar ik ga deze gebruiken als highlighter. Voor een poeder is deze te glimmend voor mij.


Ook dit doosje heeft dezelfde print als de palette...


Zo zien de parels eruit... Erg mooi!




Mijn gezicht zonder het product...


En met product... Je kan heel goed het effect zien en je kan ook meteen zien waarom deze niet echt als gezichtspoeder gebruikt wordt. In tegenstelling tot de palette, bevat dit product wel veel pigment! 


Dit product vind ik echter wel de moeite waard als highlighter! Deze kost €4,59. Wel wat aan de duurdere kant, maar deze doet wel zijn werk.

Nog twee productjes uit deze collectie zijn deze lipglossjes. Deze hebben de namen C01 Butterfly Kiss en C02 Honey Blossom. Wederom hebben deze ook een prachtige gouden verpakking met de bloemen erop. Erg mooi! De kleurtjes van de glossjes zien er ook mooi uit.


C01 Butterfly Kiss



Een heel erg lichte kleur heeft C01.


De glossjes hebben een fijn plat kwastje, die het aanbrengen vergemakkelijkt.



Jammer genoeg geeft deze C01 gloss een raar effect op mijn lippen. Ook kleven de glossjes heel erg, en daar hou ik persoonlijk niet zo van.


C02 Honey Blossom



Ook C02 heeft een licht kleurtje. In de tube ziet het er namelijk donker uit.


Ook deze C02 geeft en raar effect op mijn lippen. Ik denk dat het komt omdat mijn lippen van nature uit een donkerroze kleur hebben. Aangezien de glossjes lichter zijn en niet zo goed dekkend, krijg ik 'vlekken' en komt mijn natuurlijke kleur erdoor. Misschien dat ze boven een lipstick er mooier uitzien, maar op zich zou ik ze niet alleen dragen want het product kruipt in de lijntjes van je lippen!


Deze glossjes kosten €3,59 per stuk, wat aan de dure kant is. Ze plakken en op zich werken ze niet fijn. Deze zou ik niet meer opnieuw kopen.

Als laatste hebben we ook nog twee nagellakjes. In totaal zijn er vier verschillende kleurtjes beschikbaar, maar deze waren te licht voor mij en ik heb er al een heleboel. De lakjes die ik wel kocht hebben de namen C03 Love me tender en C04 Cool Wonder. 


Deze lakjes hebben mij wel aangenaam verrast! Ik dacht dat ze niet zo dekkend zouden geweest zijn, maar dat zijn ze wel! Ze hebben een fijn kwastje, waardoor ze makkelijk aanbrengen. Op de foto draag ik twee laagjes op elke nagel. De kleurtjes zijn super mooi en dekken echt goed. Ook droogt de lak snel op, wat fijn is! Deze lakjes kan ik jullie zeker aanbevelen!

C03 Love me tender





C04 Cool Wonder




Deze lakjes kosten €2,99 per stuk en zijn hun prijs meer dan waard! Zeker de moeite om deze eens te bekijken!

Dit waren alle productjes die ik heb gekocht! Wat vinden jullie ervan? Deze collectie is vanaf nu verkrijgbaar bij de Kruidvatfilialen!

PS. Voor wie zich afvraagt waarop er Wim D.S als watermark op mijn foto's staat, ik heb mijn foto's geexporteerd met het programma van mijn vriend, maar heb er natuurlijk niet opgelet en het verkeerde aangevinkt! Daarna heeft hij de originele gewist, dus ik kon ze niet meer exportren met mijn watermark. De foto's zijn dus wel degelijk door mijzelf gemaakt en heb ze dus niet van iemand 'gestolen' :).

xx Kimberley

Reacties

Bianca zei…
Vind de producten er goed uit zien toch heb ik deze collectie van Catrice even over geslagen x
Ik zou zelf de pearls en de lakjes opnieuw kopen, de rest boeit me niet zo erg :) x
Bianca zei…
Die parels zijn wel erg mooi zeg net zoals de lakjes :-)
Ja idd! Heel erg mooi :)

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)