Battle of the dry shampoos!

Vandaag eens iets heel anders dan normaal. Geen make-up deze keer, maar een blogpost over droogshampoo! In het begin dat deze uitkwamen was ik er een beetje sceptisch over. Waarom een droogshampoo gebruiken als je om de paar dagen je haar wast? Nu ik ze een tijdje gebruik kan ik niet meer zonder! 

Heb je geen tijd om je haar te wassen? Of is het nog net niet vuil genoeg? Of heb je snel vettig haar? Dan is een droogshampoo de perfecte oplossing! Ook voor meiden die dun haar hebben en niet veel volume is deze een perfecte oplossing! Ik leg je uit waarom...


Ik heb vandaag 4 verschillende droogshampoo's bijeen gezocht die ik het meeste gebruik. Dit zijn de volgende:

- Batiste - Dry shampoo (Big & bouncy XXL volume)
- Toni&Guy - Matt texture dry shampoo
- Aussi - Miracle dry shampoo (Aussome volume)
- Herbal Essences - LE dry shampoo (party re-fresh)


Laten we beginnen met de eerste droogshampoo. Dat is deze van Herbal Essences - Party re-fresh droogshampoo en heeft zoals er op de verpakking staat een leliegeur, een erg bloemerige en sterke zoete geur. Als je hier niet van houdt, raad ik deze af!


De verpakking is erg zomers en opgewekt, erg leuk. Wanneer je deze gebruikt komt er een fijne nevel tevoorschijn. Hij doseert erg makkelijk en werkt fijn. Het hoofdbestanddeel in deze droogshampoo is alcohol. Let daarmee op! Alcohol is erg uitdrogend voor zowel je haar als je hoofdhuid! Als je een gevoelige en/of droge hoofdhuid hebt, sla je deze droogshampoo beter over!

En het beste aan deze droogshampoo? Hij laat geen witte waas achter als je hem op je haar spuit!



Voor meiden met dun en steil haar, is dit zeker een handig product! Het geeft echt extra volume aan je haar! Schud goed de fles, spuit op je hoofdhuid en tussen je haar en masseer in met je vingertoppen. Meteen meer volume en proper haar! Wanneer je wil kan je dit ook nog een beetje uitborstelen indien je geen volume wil.

Een erg fijn product! Deze is te koop bij Kruidvat en kost €2,99 voor een fles van 180ml!


De tweede is denk ik wel de bekendste van allemaal. Ik heb het over de Bastiste droogshampoo. Ze zijn in veel soorten varianten verkrijgbaar, maar ik heb momenteel de Big & bouncy XXL volume variant om te gebruiken. Ook deze is makkelijk in gebruik en heeft een fijne nevel. Deze heeft een typische haarlak geur, niet verkeerd.


De droogshampoo geeft je haren een extra volume boost. Dit komt door de extra silica die is toegevoegd aan deze variant. Jammer genoeg laten deze droogshampoo's wel een witte waas achter. Enkel de variant 'A hint of colour' heeft dit niet! Wil je dus een witte waas voorkomen, koop je best deze!


Deze deze variant is te koop bij Kruidvat voor €5,49 voor een fles van 200 ml. De andere varianten zijn iets goedkoper en zijn €4,49 per stuk.


Op naar de 3de droogshampoo. Dit is er eentje van Aussie. Deze heet de Miracle dry shampoo.
Aussi is een merk dat we hier in België niet hebben. Ik kocht deze bij de Kruidvat in Nederland! Deze zijn alweer een stukje duurder dan die van batiste want deze kosten namelijk €7,11 voor een bus van 180ml.



Ook bij deze droogshampoo is het hoofdbestanddeel deze keer alcohol! Niet zo goed voor mensen met een gevoelige en droge hoofdhuid omdat het nogmaals je huid gaat uitdrogen en slechter maken.
De tapiocazetmeel die erin zit, laat de vettigheid verdwijnen.

Er zitten ook nog jojoba-olie in (wat dan wel weer goed is voor je haar) en ook siliconen. Hij laat nauwelijks een witte waas achter bij veel gebruik en zijn werk doet hij prima. Dat is veel volume geven! De spray heeft ook een fijne nevel en het product ruikt heel erg lekker! Ook een pluspunt!



Als laatste heb ik er eentje van Toni&Guy. Deze heet de Matt texture dry shampoo. Wederom een merk dat we niet in België kunnen krijgen en dat ik kocht bij de Kruidvat in Nederland.

Deze droogshampoo doet wat hij beloofd. Je vette haar een opfrisbeurt geven en op dezelfde moment ook een volume boost geven! Ook laat deze geen witte waas na op je haren. Het product ruikt heel lekker en doet me meteen denken aan de geuren van de kappersproducten! Heerlijk. Ook deze spray geeft een fijne nevel wanneer je hem gebruikt en is handig in gebruik.


Volume geven doen ze zeker ook goed! Ook deze droogshampoo is zeker de moeite waard, maar wat ze bedoelen met een matte finish? Veel verschil met een andere droogshampoo is er niet te zien.


Deze droogshampoo is nog duurder en komt op €11,99, maar je hebt dan wel meteen een fles van 250 ml in huis!

Welke is jullie favoriet? Ik ga voor deze van Toni&Guy! Aangezien ik een heel droge huid heb is deze meer voor mij geschikt dan die van Aussi. En de geur is ook super lekker!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)