Smashbox - Full Exposure oogschaduwpalette

Een paar weken terug was ik met mijn vriend in Utrecht (Nederland) en daar kreeg ik voor mijn Pasen dit cadeautje. Ik was meteen enthousiast toen ik het logo van de Douglas op het pakketje zag staan. Met een kloppend hart deed ik het doosje open en zag ik deze super mooie Full Exposure palette van Smashbox! Ik kan alweer een item van mijn verlanglijstje schrappen dankzij mijn lieve vriend! :)


Wat zijn de cadeauverpakkingen van Douglas toch mooi!


Uitgepakt ziet de verpakking van de palette er zo uit...



Wanneer je het kartonnen doosje openmaakt, vindt je de palette en een folder met een handleiding hoe je jezelf kan opmaken. Deze staat geordend per oogvorm. Heb je amandelvormige ogen, of eerder ronde ogen? Je kan via de folder alles vinden! Erg handig voor meiden die met make-up beginnen. Er staan enkele handige tips tussen.





De palette zelf is mat zwart en voelt heel erg zacht aan. De letters staan op de palette in holographic gedrukt. Heel mooi.



Mijn vriend weet dat ik gek ben op oogschaduwpalettes met nude kleuren en bruintinten. Hij heeft aardig goed zijn best gedaan om te kiezen. In totaal zitten er 14 verschillende oogschaduwkleuren in de palette waarvan de bovenste rij glanzende tinten zijn en de onderste rij matte tinten. Er zitten ook zowel koele als warme tinten in. Een heel erg veelzijdige palette dus!




Ook krijg je bij deze palette een dubbelzijdige kwast. De ene kant heeft een platte oogschaduwkwast, de andere kant een stevige blendingkwast! Ik gebruik niet snel een kwast uit een palette, maar deze vind ik erg fijn werken. Leuk dat deze erbij zit.







De textuur van de oogschaduwkleurtjes is heel erg zacht, soms een beetje te zacht, want je hebt al snel een fallout wanneer je ze aanbrengt. De glanzende kleurtjes zijn heel goed gepigmenteerd, maar de matte kleuren hebben al heel wat minder pigmentatie, maar bij de meeste matte kleuren is dit wel het geval. Jammer!

Swatches bovenste rij


Swatches onderste rij


Wat een beetje jammer is aan deze oogschaduwkleurtjes is dat ze een lichte fallout hebben en wanneer je ze swatched met je handen, maken ze een smeerboel in je palette zelf. Je kan zien dat de kleur zich snel 'verspreidt' buiten de pan.


Het is een prima palette, maar ik gebruik toch liever mijn Urban Decay palettes, deze zijn nog meer gepigmenteerd en hebben absoluut geen fallout. Zowel deze palette als die van Urban Decay zijn wat aan de prijzige kant. Deze kost namelijk €49,90. Die van Urban Decay ongeveer €45!

Je kan deze palette vinden bij de Douglasfilialen of online via hun webshop.

xx Kimberley

Reacties

Romana zei…
Makeup Revolution do a great dupe for £8! I bought it the other week and I am obsessed! Its such great quality too x.x.x.

www.superwomanchick.co.uk
Thx for letting us know :)

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)