Catrice - Absolute Rose oogschaduwpalette

Catrice heeft een nieuwe toevoeging aan hun Absolute Eyeshadow Palette lijn. Dit nieuw palletje heet de Absolute Rose palette en is het 4de palletje uit deze reeks. Met jawel, rosé gouden kleurtjes! Alle doosjes van deze lijn zien er tot nu toe allemaal hetzelfde uit. Simpel zwart doosje met een doorzichtig dekseltje. Enkel heeft dit doosje een rosé gouden opdruk. Leuk detail! 


Het doosje bevat 6 oogschaduwkleurtjes. Volgens Catrice zitten er zachte nudekleurtjes en mooie rosékleurtjes in het palletje. In het doosje zit er ook een dubbelzijdig oogschaduwkwastje met aan de ene kant een sponsapplicator en aan de ander kant een klein kwastje. Zoals altijd vindt ik deze kwastjes nooit werken en gebruik ik ze ook nooit.

Er zitten 2 matte kleurtjes en 4 shimmerkleurtjes in. Wat ik zo fijn vindt aan dit palletje is dat ze de highlighterkleur (het lichtste kleur uit het doosje) mat hebben gehouden! Ik haat het wanneer merken hun highlighterkleurtjes allemaal super shimmery maken! Gelukkig is dit bij dit doosje niet het geval.

Catrice spreekt van Rosé gouden kleurtjes, maar een echt rosé kleurtje vindt ik niet terug in deze palette! Het zijn meer roze kleurtjes en een mooi taupe kleurtje. De kleurtjes zijn niet mis, maar ik zie niet in wat dit met rosé goud te maken heeft! Een echte mooie koperkleur vindt je hier niet in terug.


Wanneer je de kleurtjes swatched hebben ze een degelijke pigmentatie. Ze zijn niet super gepigmenteerd, maar lijken op het eerste zicht goed om een degelijke ooglook mee te maken. Jammer genoeg heb ik ze geprobeerd aan te brengen op mijn ogen, maar de kleur vervaagd echt snel en je ziet amper dat je oogschaduw aan hebt. Erg jammer!

Ze zijn heel erg korrelig wanneer je ze swatched en je krijgt snel last van fallout. De kleurtjes 'pakken' niet op de huid en daardoor valt ook de pigmentatie weg. Jammer, want ze zagen er mooi uit in het doosje. Nee, dit palletje doet geen wonderen en is heel duur voor wat het maar is. Geen aanrader dus. Voor €10 heb je een super gepigmenteerd doosje van Sleek of Makeup Revolution, die zijn het zeker waard!


Het palletje kost €4,99 en is te koop bij Kruidvat in België en bij Kruidvat en Trekpleister in Nederland.

Kimberley xx

Reacties

Unknown zei…
spijtig dat het palette niet goed is, het zag er veelbelovend uit! Xx Lin
Ja idd, had er ook meer van verwacht :( xx
Es zei…
Jammer, deze had zo mooi kunnen zijn! X

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)