Essence - Blush Up! Powder Blushes

Het was al een tijdje geleden dat ik eens goed had rondgekeken in de schappen van Essence en Catrice. Aangezien er een heleboel nieuwe productjes in de schappen liggen, vond ik het wel eens tijd om op het gemakje rond te snuffelen. Ik zag in de schappen van Essence deze blushes liggen met de naam Blush Up! Powder blush ,waarvan er 2 verschillende varianten te koop zijn. Ik laat ze vandaag aan jullie zien.


De doosjes hebben geen speciale verpakking. Het zijn simpele doorzichtige doosjes, zodat je de mooie kleurtjes kan zien.

De 2 blushes hebben de namen 10 heat wave en 20 pinky flow. Beiden hebben ze een mooie ombre overgang van kleur, precies de kleurtjes van een zonsondergang, heel erg mooi.

Jammer genoeg zag ik bij de ene blush dat hij al in de winkel was geswatched, ik heb dit thuis pas gezien. Het zou toch beter zijn mochten ze de doosjes dichtplakken, zodat mensen er niet zomaar gaan in wrijven. Echt niet hygiënisch! Op de foto hieronder kan je het goed zien.


De kleur van de blushes zijn echt prachtig en ik vind het bijna zonde dat je het product zou gebruiken, zo mooi vind ik ze.

Wanneer ik de blushes swatchte, voelden ze heel erg zacht van textuur, jammer genoeg zag ik na enkele vegen met mijn blushkwast dat de blush een enorme fallout begon te krijgen. Let dus heel erg goed op wanneer je deze aanbrengt, want het kan snel een bende worden en zit je kledij en gezicht helemaal onder. Lichtjes dippen met je kwast is dus een aanrader!

Omdat de blushes zo zacht zijn, nemen je kwasten ze ook niet goed op en komt de kleur niet over op je huid zoals in het doosje.

10 Heat wave



Zo zien de kleurtjes eruit op je huid. Ik heb de blush zodanig geswatched dat je beide kleurtjes goed kan zien apart.


Hieronder draag ik beide kleurtjes gemengd op mijn wangen. Een heel erg mooi kleurtje! Jammer van de fallout!


20 Pinky flow

Hetzelfde probleem heb ik ook met deze blush, enkel dat deze blush andere kleurtjes heeft!
Ze zijn mooi van pigmentatie maar je moet ze opbouwen aangezien je een deel van de pigmenten verliest door de fallout! In laagjes opbouwen voor een feller kleurtje dus!






Het zijn mooie blushes, maar jammer dus van de fallout! Ze kosten €3,59 per stuk en zijn deze prijs best wel waard aangezien er wel te werken valt ermee. Enkel goed opletten wanneer je ze opneemt met een kwast is aan te raden. Je kan deze blushes vinden bij Kruidvat in België en bij Kruidvat en Trekpleister in Nederland.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)