Figs & Rouge - Pure & Natural Handcrème en lippenbalsem

Ik had nog nooit eerder van het merk Figs & Rouge gehoord. Ik zag dit merk online in de webshop van Miss Lipgloss. De verpakking zag er super leuk uit en zoals jullie wel weten, heb ik daar een zwak voor!


De verpakkingen zijn superleuk maar hebben niks met het product te maken. De handcrème heeft een leuke flamingoprint op de verpakking. Waarom? Ik weet het niet eerlijk gezegd, want flamingo's hebben niks met de geur of product te maken toch?
Hetzelfde met de lippenbalsem. Er staat een print op van klokjes, maar wederom geen link met het product.
Niet dat ik me daar zo aan erger, maar ik vindt het gewoon grappig.

De handcrème




De producten lijken net op die ouderwetse verftubetjes. Leuk bedacht. Het enige wat wel een beetje onhandig is daaraan is de opening. Op de foto hieronder zie je hoe groot het "gat" is waaruit het product komt. Als je een beetje teveel duwt, komt er ineens een veel te grote klodder uit de verpakking en verspil je ook veel product.


De textuur van de handcrème is heel licht en luchtig. Hij voelt ook lekker aan op de huid en is niet te dik. Wat me wel stoort is de geur. Op de verpakking staat er Coco Rose, maar het ruikt echt naar chemische rozen. Ikzelf vindt het té en ruik het ook helemaal niet graag. Jammer, maar ik gebruik het product toch op.



Deze handcrème kost €9,95. Er zijn andere geuren beschikbaar in de webshop.

De lippenbalsem

Deze lippenbalsem heeft een kleinere verpakking, maar blijft ook even leuk! Jammer genoeg ben ik hier niet zo een fan van. De textuur van deze lippenbalsem vind ik veel te papperig en dik. Ook plakt hij heel erg. Ook van de geur ben ik niet zo een fan. Ik heb de indruk dat deze producten meer een chemische geur hebben.

Ik zal deze balsem eerder in de winter gebruiken wanneer mijn lippen een extra dikke laag nodig hebben, maar voor deze zomer is deze too much!








Deze lippenbalsem kost €6.95 en is ook verkrijgbaar in meerdere geuren.

Mijn eerste kennismaking met deze productjes is niet zo erg goed. De handcrème is qua werking en textuur heel goed, enkel de geur ergert me. De lippenbalsem heeft ook een aparte geur en is veel te dik voor deze tijd van het jaar. Liever heb ik een wat dunnere lippenbalsem!

Hebben jullie deze producten al geprobeerd? Wat vinden jullie ervan?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)